4 Nisan 2016 Pazartesi


ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME KÖŞESİ -3
 
Merhaba, bugün Prof. Dr. Osman Müftüoğlu’nun yaşam boyu öğrenmenin, bellek için ne anlama geldiği hakkında bir yazısını paylaşmak istiyorum. 

Hürriyet Gazetesi’ndeki Yaşasın Hayat adresinde sağlıklı, iyi yaşam rehberliği ile yıllardır bütüncül sağlık (wholistic health) konusunda bizi bilinçlendiren yazıları için Sevgili Müftüoğlu Hoca’ya teşekkürler… yasamboyuogreniYORUM site içeriği için uğraşırken, sağlık perspektifinden yazısı ilaç gibi geldi…

 BELLEK İÇİN
Eğitim çok mühim

Biyolojik açıdan beyin de beden gibi davranıyor; egzersiz yapmadı mı paslanmaya, gücünden kuvvetinden çok şey kaybetmeye başlıyor.  Beynin egzersizleri yani yeni öğrenmeler, sürekli eğitim hali ise yeni bilgiler edinmek anlamına geliyor.

 Ne kadar çok okur, yazar, çizer, duyar, görürseniz, beyninize, daha doğrusu belleğinize ne kadar çok yeni ve taze bilgi yükleyerek egzersiz yaptırırsanız kısacası ne kadar çok “eğitime açık” biri olursanız beyniniz yaşlanmaya karşı daha dik duruyor, bunamaya karşı daha çok direnç kazanıyor.
Eğitiminizi hiçbir zaman durdurmayın. Eğitim denince de ille ve sadece “okul eğitimi”ni anlamayın.

Öğrenmek hayat boyu sürmesi gereken bir süreç.

Beynin sonsuz ve sınırsız bir bilgi depolama kapasitesi var. Ve yeter ki siz ona yeni bilgiler pompalayın. Özeti şu: Ne kadar çok öğrenirseniz, ne kadar iyi ve sürekli eğitim alırsanız o kadar uzun yaşar, bunama probleminden o kadar uzak kalırsınız.

 

0 yorum :

Yorum Gönder